10 December 2011

: Apa itu kawan ?

Kawan ? dalam hidup aku istilah kawan tue bukan sesuatu yang asing dalam hidup aku... banyak.. aku banyak kawan... ada di sana, ada d sini... macam2 jenis kawan aku ada.. ada perempuan, ada lelaki,, ada kaya, ada sederhana, ada cantik, ada biasa2 saja, ada yang baik, x kurang jugak yang jahat. tapi bila aku fikir2 balik, sejauh mana fungsi kawan itu sebenarnya? ada time bila? susah kita? senang kita? mau mintak tolong? @ mau pinjam duit? aku heran... betul heran.... taw kenapa? banyak2 kawan aku, 1 pun xda bila kau perlu... jangan cakap laa bila aku perlu, time aku x perlu pun dorang mana da.. semua sombong.. serius, aku cakap benar... jangan amek contoh jauh2 la.. amek yang dekat jaa.. macam d Fb @ twitter... friendlist aku ada laa dalam 1500++ tapi yang menegur?  haram... 1 pun teda... kalau buzz d chat pun bagus kalau ada membalas... 2 3 orang jaa yang membalas yaa... padahal d friendlist aku tue kebanyakkannya schoolmate... adui..... jangan juga bha menyombong kesian.... kalau d tegur tu menjawab la bhaa... ini x... setakat 'hye' pun tidak...

okae,, memang banyak kawan kan... tapi kalau macam contoh d atas tue bley d kategorikan kawan kaa ??? hehe... apa2 jak laa kan... kawan dan sahabat tue mungkin 2 orang yang berbeza... dalam hidup aku, sahabat ku hanya dia dan dia... dia dan dia??? i mean my husband yang sangat memahami, sentiasa ada time suka duka, sentiasa membantu, sentiasa ada dsisi, sentiasa ada time aku perlu dan sentiasa buat aku tersenyum *walaupun kadang2 salu buat aku cry2 jga laa*... pokoknya, dia lah segala2nyaa.. dia lah sahabat dunia akhirat ku... dan dia? all my family yang banyak membantu, menyokong, menegur jika ada aku buat salah dan sentiasa ada d sisi ku... yaa... they are my all.... oh yaa! dan satu lagi dia iaitu my LoveLyDaughter, MyHeroin, #NurKhalisyaUmairah.... aku harap sahabat ku yang sedia ada ni pleaseeeeee dont leave me... tanpa mereka, mereka dan mereka aku nda da d dunia niee... serius. aku boleh mati....




No comments: