06 December 2011

: aku nda pandai jaga anak ka...???

hari ni aku dan suami bawa #NurKhalisyaUmairah ke klinik untuk timbang berat badan dan suntikan DPT(3), HIB(3) dan OPV/IPV(3).. besa lah tiap bulan memang kena bawa baby ke klinik... Bila timbang berat badan #NurKhalisyaUmairah, berat badan dia turun dari 5.83Kg ke 5.71kg. aku hairan, pelik.. nurse tu pun hairan, pelik.. aku tanya husband aku, dia pun pelik.. kenapa berat badan dia boleh turun.. aku bingung..

aku duduk dan berfikir.. aku nie nda pandai jaga anak ka sampai anak aku boleh turun berat badan dia. anak orang lain x pula.. mcm anak buah aku, walaupun dia jarang minum susu tapi tetap juga naik walaupun hanya beberapa gram.. hairan...

#NurKhalisyaUmairah kuat makan, kuat minum susu.. honestly, aku bagi anak aku makan time umur dia sebulan lagi.. sebab dia jenis yang pelapar.. makan sehari 3x... minum susu x pandai puas.. kalau minum susu pla sehari banyak kali juga dia minum.. kadang2, sejam2 minta susu lagi.. heran kan??? dalam hati aku rasa macam aku ni nda pandai jaaa jaga anak taw... aku mula frust dengan diri aku sendiri... 

mungkin husband aku faham apa yang tengah aku fikir. dia tenangkan aku... dia cakap walaupun aku bagi #NurKhalisyaUmairah makan 3x sehari dan minum susu berkali2, berat badan dia x naik bukan salah aku.... dia cakap antara faktor yang buat berat badan #NurKhalisyaUmairah x naik....

1. Dia aktif.. golek2, goyang2 badan
2. dia x mau tidur siang sebab dia mau main jakk...
3. bulan lalu #NurKhalisyaUmairah sakit jaa... 2x demam dan 1x discaj d telinga.. ulang alik kita ke hispital...

bila aku dengar husband aku cakap macam tuee, aku pun terfikir betul jugak... okae, aku cukup jaga dia baik2, aku x marah dia bila dia nangis, aku x pukul dia bila dia cerewet, dan aku sentiasa layan dia bila dia main.. aku mama yang baik kan??? hehehe.... x pa laaa... lepas nie mama paksa #NurKhalisyaUmairah makan banyak2... jangan nanges taw!!!


0 month - 2.9kg
1 month - 3.85kg
2 months - 4.1kg
3 months - 5kg
4 months - 5.83kg
5months - 5.71kg

No comments: