02 January 2011

selamat tinggal 2010, selamat datang 2011


Semalam, beberapa jam sebelum pukul 12 tgh malam, 1 january 2011, aku jalan2 di majlis perbandaran. Ada konsert artis kununnya. Aku nie bukannya suka jalan pun tapi ikut jak lah sebab budak tue sibuk jak mau pegi. Dekat2 sana aku suda dengar muzik2 ntah lagu apa tah. Punya lah ramai manusia. Berpusu-pusu. Memang meriah la. Macam-macam ragam aku tgk. Ada yang pakai baju kurang kain, ada plak bajunya terlebih kain. Fesyen pun macam2. Ada dari china, ada dari Amerika, ada dari jepun. Ntah la, aku pun nda tau apa jugak nama fesyen tu.
                Harapan aku maw tengok konsert membara2 apabila aku dengar suara faradhiya menyanyi. Aku pun mula lah memanjangkan leher untuk tengok betapa cantiknya faradhiya tue. Tapi... herm... pendek rupanya aku neh. Banyak betul orang. Yang aku nampak bukan faradhiya tapi kepala manusia yang nda tau sapa punya ja yang aku nampak. Punya ramai manusia, ya tuhan...
                Penat, aku duduk. Tiba2 aku dengar mamat2 nakal bersorak gembira. Bila aku tengok, dorang sedang menyorakkan dua ‘minah’ yang sangat cantik. Fuyyooo... aku pun terpaku melihat ‘minah’ tu. Rambut ala2 siti nurhaliza, baju ala2 beyonce, mata ala2 gaga... MasyaALLAH...
                Apa pun ceritanya, aku mendoakan semua akan menjadi lebih baik tahun nie. Azam yang baik dan niat yang baik, insyaALLAH....

Selamat tahun baru 2011 yang gemilang....

No comments: